IMG_0214
Piękna różnorodność – firma L’Oréal Polska partnerem Światowego Szczytu Kobiet

Znane i cenione kobiety biznesu i polityki z całego świata spotkają się w Warszawie podczas Światowego Szczytu Kobiet (Global Summit of Women) w dniach 9-11 czerwca. Partnerem Szczytu jest firma L’Oréal, która od lat w sposób szczególny wspiera kobiety.

 

Światowy Szczyt Kobiet to największe i najważniejsze forum ekonomiczne kobiet – liderek przedsiębiorstw, organizacji rządowych, pozarządowych i kulturalnych. W tym roku po raz pierwszy gospodarzem wydarzenia jest Polska. Tematem przewodnim tegorocznego Szczytu jest „Budowanie inkluzywnej gospodarki w erze cyfrowej”.

 

Jednym z partnerów Szczytu jest firma L’Oréal Polska, która realizuje projekty wspierające kobiety w ich karierze zawodowej  i naukowej.

 

„Dla firm, niezwykle istotne jest zarządzanie różnorodnością. W L’Oréal jest to jedna z naszych podstawowych wartości. Różnorodność przejawia się w wielu aspektach: płci, czy wieku, w zróżnicowaniu kompetencji i doświadczeń, w dbaniu o różnorodność kulturową, czy wspieraniu osób z nieuprzywilejowanych grup społecznych. Widzimy wyraźnie, że zróżnicowane zespoły są źródłem naszej kreatywności i innowacyjności, a także lepszego zrozumienia potrzeb konsumentów. Wspieranie tak rozumianej różnorodności ma bezpośredni wpływ na nasz sukces biznesowy i pozwala realizować naszą misję – „Piękno dla wszystkich”. – mówi Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oréal Polska.

 

L’Oréal Polska zgodnie ze swoją misją wprowadza dobre praktyki w zakresie zarządzania różnorodnością. Firma w 2012 roku przystąpiła do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności i konsekwentnie realizuje podjęte zobowiązania. Ponadto L’Oréal Polska od 16. lat wspiera kobiety nauki w ramach programu Dla Kobiet i Nauki (For Women in Science) wyrównując ich szanse w osiąganiu sukcesów naukowych. Jest to możliwe, dzięki dawaniu pozytywnego przykładu i wpływaniu na rzeczywistą zmianę społeczną. L’Oréal jest inicjatorem globalnego Manifestu For Women in Science, wyrażającego sprzeciw wobec niewystarczającej reprezentacji kobiet w nauce, ogłoszonego wspólnie z UNESCO. Ma on na celu zaangażowanie opinii publicznej i społeczności naukowej w działania przyczyniające się do szybszej poprawy sytuacji kobiet-naukowców i reagowania na istniejące stereotypy.

 

Zaangażowanie L’Oréal na rzecz kobiet zostało docenione na świecie. W marcu 2016 roku Jean Paul Agon, prezes zarządu Grupy L’Oréal otrzymał wyróżnienie 2016 CEO Leadership Award za wdrażanie rozwiązań, które wzmacniają pozycję kobiet w miejscu pracy, na rynku i w społeczeństwie. Ponadto L’Oréal przestrzega zasad wynikających z Women’s Empowerment Principles (WEPs) – programu ONZ mającego na celu wzmocnienie pozycji kobiet na rynku pracy, a także regularnie uczestniczy w europejskich procesach certyfikacjiz zakresu równości płci – Gender European Equality Standard (GEES) oraz Economic Dividend for Gender Equality (EDGE).

 


Powrót